Phorms media suppression

March 5th, 2009 § 0 comments


Which? magazine, The Telegraph, Google/UK Press Association and Channel 4 have all pulled articles over Phorm Inc. (BT/Webwise) legal threats.

Which? magazine[1], an independent non-profit magazine published by the Consumers Association in the UK, carried out a survey of their readership on their responses to proposals by Phorm Inc.[2] to work in conjunction with Internet Service Providers in the UK, to use Deep Packet Inspection technology to intercept and profile their customers Internet communications to profile them in connection with behaviourally targeted advertising.

When the magazine was published Phorm Inc. immediately applied legal pressure to the Consumers Association. A follow up press release from CA notified publishers of Phorm’s objections to the survey and requested that they not publish articles based on the findings in the survey until matters had been resolved between CA and Phorm. Articles published online by the Press Association, the Daily Telegraph, and a video news report on Channel 4 were immediately taken offline, in response to this legal pressure, and a report in the online version of the Daily Mail was heavily edited to remove references to the Which? survey.


Tagged , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

What's this?

You are currently reading Phorms media suppression at Sim-O.